My photo
SHIMA
Cheras, Kuala Lumpur, Malaysia
WHATSAPP SAYA UNTUK SEBARANG PERTANYAAN @ TEMPAHAN : 017-6872124.

BROWN SMOKEY EYE. ( SESUAI UTK MAJLIS AKAD NIKAH ATAU SOLEKAN FRESH & NATURAL )

Hi, semua.. Hari ni saya nak share satu teknik smokey eye yg menggunakan warna2 tanah yg sesuai utk dikenakan pada majlis akad nikah atau pada mereka yg inginkan solekan yg nampak natural & fresh..
ok, jom kita mulakan dengan langkah pertama.. sapukan eye base ( x kisah la jenama ape pun ) pada seluruh kelopak mata anda.. Tujuannya supaya eyeshadow melekat,tahan lama dan warna lebih menyerlah.

Kemudian menggunakan brush eyeshadow yg bersesuaian, ambil eyeshadow warna medium brown yg ada rona2 gold sikt pada kelopak mata mcm gmbr kat bawah ni.


lepas tu guna blending brush, ambil eyeshadow berona peach, sapkan pada tulang mata dan blend dgn ayeshadow yg gold td macam gambar kat bwh ni.


ambil pula eyeshadow warna coklat gelap dan sapukan pada penghujung luar sudut mata dan bawah mata..macam gambat kat bwh ni..

letakkan sedikit warna coklat cerah, putih atau silver pada dalam sudut mata sebagai highlight supaya mata nampak lebih fresh.

Alitkan eyeliner pada atas mata sehampir yg mungkin dgn bulu mata, alitkan juga pada bwh garisan mata supaya mata nampak lebih galak dan seksi..tapi pada mereka yg nak nampak lebih natural x perlu alitkan eyeliner pada garisan bwh mata, pakai kat atas kelopak mata je dh cukup.

Pakai maskara pada bulu mata atas dan bawah..

Last sekali, kalau suka boleh pakai bulu mata palsu yg natural macam kat atas ni dan resultnya mcm gmbr kat bawah.. Pada yg suka mata nampak lebih galak, boleh pakai bulu mata palsu yg lebih tebal..


Taadaaa.. Dah siap.. Selamat mencuba!! :)

Comments

  1. hi, bw here, suke tengok makeup2 awak, hope can share psl makeups2 nieh;)

    folow awk juge;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai salwati, cuma share mana yg mampu je, insyaallah kalau ada ms nnt sy share lg :)

      Delete
  2. Kak shima.. Saya dian dr indonesia..bagus sekali tutorial makeup nyaaa.. Nak coba....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts